Alles wat betreft marketing vanuit scratch opbouwen: van contentontwikkeling tot een allesomvattende strategie. Een uitdagende taak. Direct Diagnostics klopte hiervoor aan bij Freelancers United. En vroeg of wij een veelzijdige marketeer in ons team hebben zitten die dit kan oppakken. Yes, we do! Het toffe project pakten we dan ook met beide handen aan.
Hoewel er al een basis lag qua strategie en huisstijl, hebben we deze alsnog goed onder de loep genomen. Want: het was onze taak om het merkverhaal van Direct Diagostics zo goed mogelijk te vertalen. Dus bouwde we dit nog verder uit. Hoe? Door de visuele identiteit door te ontwikkelen en keymessages over de visie, misie en what te schrijven. Daarnaast stelden we het tone of voice document samen.
Het resultaat? Een ijzersterk merk. Vanuit hier konden verder gaan bouwen. En produceerden we nog meer middelen. Alles om het verhaal zo goed mogelijk te vertellen.
Een heleboel producten, die op zeer korte termijn geproduceerd moesten worden.
Daarom stond er een vaste projectmanager, samen met een content marketeer
en een online strateeg aan het roer om alles in goede banen te leiden.
Vanwege het grote project en de korte tijd waarin alles ontwikkeld moest worden,
gold er een ‘full hands on deck’ mentaliteit. Daarom sloegen team CREATE en ons
broertje RM de handen ineen. Iets wat, naast alle middelen, leidde tot mooie
resultaten zoals:
Goede resultaten, als je het ons vraagt! Door verschillende middelen in te zetten
en mee te denken over de dienst die het bedrijf aanbiedt, hebben we Direct
Diagnostics goed onder de aandacht weten te brengen bij verschillende
doelgroepen.
OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER OVER
Vanuit de Innovatieafdeling van Sanquin is Direct Diagnostics ontstaan. Naast
het afnemen, verwerken en uitgeven van bloedproducten, houdt Sanquin zich
bezig met het verrichten van onderzoek. Deze kennis en kunde over
(bloed)diagnostiek, willen ze behalve voor patiënten, toegankelijk maken voor
iedereen.
Direct Diagnostics vindt dat iedereen recht heeft om inzicht te krijgen in zijn of
haar gezondheid, om gerustgesteld te worden of de mogelijkheid te hebben te
kiezen voor een vroegtijdige behandeling om erger te voorkomen. De
bloedtesten van Direct Diagnostics maken dit mogelijk. Het doel? Het
zorgsysteem te transformeren van controle van ziekten naar preventie van
ziekten. Hoe ze dat doen? Door mensen te stimuleren en hen handvatten te
geven om de regie te pakken op een gezonde leefstijl