Hungry for more? Dan sturen we je snacks! Alleen even je gegevens achterlaten.

X






    X

    Shopping cart

    Helaas, je shopping cart is nog leeg...

    X

    Product titel

    Aantal

    1

    Shopping cart

    X

    Zou pretty zijn he? Als je hier zo even flots je kon kopen. But, zo werkt het niet. We komen met een goed verhaal bij je terug.

    Alleen even je e-mailadres achterlaten.

      ARTIKEL

      Podcasts in marketing: de kracht van verbinding

      Waarom podcasts in je marketing

      Ineens waren ze er. Ineens moest iedereen er iets mee. En ineens zijn ze niet meer weg te denken uit de marketingwereld. Podcasts. Met al hun sappige verhalen. Het nieuws. Onopgeloste moordzaken (bij ons op kantoor een all time favorite). Ultieme ontspanning. Maar ook een geheime troef voor jouw bedrijf. Hoe? Hear, hear!

      Je doelgroep bereiken terwijl sport, onderweg is ​​of kookt. Kan gewoon. Met podcasts. Een perfecte kans om de tijd te nemen je vakkennis te delen, meer over jezelf te vertellen en écht connected te raken met je doelgroep. Of je nu auto’s verkoopt of de beste wervingsstrategieën bedenkt – een podcast verbindt.

      Podcast inzetten voor merkbekendheid

      Het is meer dan alleen je expertise te etaleren. Het vergroot ook je merkbekendheid. Want terwijl jij je publiek vermaakt en informeert, versterk je je merk. Het gaat namelijk niet alleen over wat je verkoopt, maar ook over wie je bent als bedrijf. Waar je voor staat. Je raakvlakken met je doelgroep. Door meer over jezelf en je kennis te delen, bouwt vertrouwen op; een diepere band en herkenbaarheid. Dat gaat natuurlijk niet vanzelf. Maar met de juiste combinatie van consistent posten, kwalitatieve inhoud en de juiste promotie, bouw je ook in jouw vakgebied een luisteraarsgemeenschap!

      Maak je podcast interessant

      Interessant moet het zijn. Anders klikt de luisteraar je weg. Of luistert ze zonder aandacht. Zonde van iedereen z’n tijd. Maar ja, een podcast interessant maken, klinkt natuurlijk makkelijker dan het is. Want een verhaal is uniek. En jouw doelgroep is dat ook. Dat samenbrengen, vraagt om maatwerk. Een aantal standaardtips die altijd gelden:

      1. Blijf bij je leest! En niet alleen als schoenmaker. Je bent expert in jouw vak dus treed niet (ver) af van vakgebied. Je doelgroep ziet jou ook als expert en en komt daarom bij jouw podcast.
      2. Houd het boeiend. Wissel voldoende tussen onderwerp, gasten en aanhaakmomenten. Maar ook je manier van vertellen. Vertel verhalen en maak het makkelijk te volgen. En, lastig maar handig: speel met je stem. Blijf enthousiast en varieer in volume en toonhoogte. Weinig mensen krijgen energie van een monotoon verhaal.
      3. Zorg voor kwaliteit. In je onderwerpen en gasten. En in je audio. Niemand luistert graag naar ruis, echo’s of afleidende achtergrondgeluiden.

      Maak je podcast interessant

      Podcast maken?

      Podcasts zijn breed inzetbaar. Ook voor jouw bedrijf. Voor het vertellen van je verhaal en het delen van je expertise, maar ook voor het binnenhalen van nieuw personeel. Breng je merk tot leven. Wij helpen je hierbij. Benieuwd hoe? Neem even contact op met onze podcastspecialist Jurre. Gewoon even mailen naar [email protected].

      Onze FIX’ers zetten podcasts ook in voor het werven van kandidaten bij openstaande vacatures. Zo bedachten we een nieuw middel waarmee we onze kandidaten helpen beslissen: de JOBSPOD. Een laagdrempelig informeel audio-interview met de opdracht (werk-) gever. Intonatie, inhoud, emotie, sfeer: allemaal dingen die goed voelbaar zijn in een podcast. En die zowel de vragende als de aanbiedende partij veel meer kans geeft op een match. Beluister onze JOBSPODS hier.

      Leer van CBR

      De klanten van het CBR verdienen de reis die ze het beste past. Daarom verbetert het CBR de beleving van die reis. Dat doen ze met het Expertisecentrum Klant en Communicatie, een nieuw team binnen het CBR. Hoe podcasts hierbij helpen? Door ze slim in te zetten bij de werving. Dus dat deden we. We namen voor elke vacature een podcast op. Kort en krachtig. Binnen 5 minuten vertelt een expert wat de rol inhoudt, hoe het werken bij CBR is, hoe het team eruitziet. De podcast is breed ingezet: we maakten naast audio-opname ook video’s. Dit deelden we op de vacaturepagina en via social mediakanalen. De audio plaatsen we uiteraard op de gepaste streamingsplatforms. Door de combinatie van middelen en kanalen bereikten we een groot publiek en vonden we de juiste mensen om het nieuwe expertisecentrum te vullen!