Blog // Content, the magic dust

Content is dat magische stofje waarmee je een merk mooier én relevant maakt. Niet zo gek dat het daarom een veelgebruikte term is in de marketingwereld. Maar wat is content nou eigenlijk?

Content kan zowel beeld als tekst zijn. Denk aan een inspirerende blog (hint), een brandvideo, een Instagram post, maar ook een podcast of een campagne. Zorg ervoor dat je veel verschillende soorten content plaatst. Hierdoor zal je merk beter gevonden worden door zoekmachines. Maak relevante content voor je doelgroep en speel in op trends in de markt.

Op welke contenttrends moeten we letten dit jaar?

1) Video, video, video!
Video content wordt nog steeds groter en belangrijker. Dit is een van de onlinemarketingtrends die al jaren wordt aangekondigd, maar die nu pas echt door lijkt te zetten. TikTok, anyone?

2) Data driven content
Content is geen nattevingerwerk. Wees slim en gebruik data om te bepalen hoe je content eruit gaat zien. Kijk naar je doelgroep en hun basisbehoeftes en via welk kanaal je ze kan bereiken.

3) Eerlijkheid duurt het langst
En daarmee bouw je een sterke band op met je doelgroep. In een tijd van fake news is er behoefte aan transparantie. Ga in gesprek met je doelgroep en laat zien hoe je werkt. Mocht er wat misgaan, geef je fouten toe!

4) Ga live
Lights, camera, action! Ga aan de slag met livestreams en webinars.

Nu je helemaal up-to-date bent van de laatste contentontwikkelingen, kunnen we nog maar één ding zeggen, ga mooie dingen maken!

Hulp nodig? Weet me te vinden!

Francisca van Holthe
CREATOR

// +316 83 22 36 87