Become Active

TU Delft

Become Active

TU Delft

(Services)

(Services)

Concepting

Concepting

,

,

Video

Video

,

,

Campaign Design

Campaign Design

(Industry)

(Industry)

Onderwijs

Onderwijs

(Team)

(Team)

CREATE

CREATE

(Year)

(Year)

2024

2024

(Information)

(Information)

De TU Delft zag de afgelopen jaren een daling in het aantal studenten dat actief werd naast de studie. Commissies, studentenraden en sportverenigingen hadden moeite om nieuwe leden te vinden. Onderzoek liet zien dat prestatiedruk, tijdgebrek en een gebrek aan inzicht in de meerwaarde van deze activiteiten studenten tegenhielden. De uitdaging: hoe doorbreek je dat patroon zonder belerend te worden?


Wij ontwikkelden Become Active: een activatiecampagne die studenten op een luchtige, herkenbare manier prikkelt om mee te doen. Centraal stond de vraag: Ben je nou écht zo druk? Met humor en zelfrelativering maakten we het onderwerp bespreekbaar en lieten we zien dat actief worden juist bijdraagt aan persoonlijke groei, plezier en ontwikkeling.


De campagne kwam tot leven op en rond de campus, via posters, online videos, socialformats en websiteteksten. We combineerden fotografie, film en copy in één herkenbare visuele lijn modern, direct en typisch voor de doelgroep. Door de mix van kanalen en creatieve middelen bereikten we studenten op elk moment van hun dag, van college tot koffiepauze.


Het resultaat: een sterke activatiecampagne die zorgde voor een duidelijke groei in het aantal aanmeldingen en interesse in studentenposities. Become Active zette studenten opnieuw aan het denken over hun rol binnen de universiteit, en gaf de TU Delft een frisse en positieve manier om betrokkenheid te stimuleren.

De TU Delft zag de afgelopen jaren een daling in het aantal studenten dat actief werd naast de studie. Commissies, studentenraden en sportverenigingen hadden moeite om nieuwe leden te vinden. Onderzoek liet zien dat prestatiedruk, tijdgebrek en een gebrek aan inzicht in de meerwaarde van deze activiteiten studenten tegenhielden. De uitdaging: hoe doorbreek je dat patroon zonder belerend te worden?


Wij ontwikkelden Become Active: een activatiecampagne die studenten op een luchtige, herkenbare manier prikkelt om mee te doen. Centraal stond de vraag: “Ben je nou écht zo druk?” Met humor en zelfrelativering maakten we het onderwerp bespreekbaar en lieten we zien dat actief worden juist bijdraagt aan persoonlijke groei, plezier en ontwikkeling.


De campagne kwam tot leven op en rond de campus, via posters, online video’s, socialformats en websiteteksten. We combineerden fotografie, film en copy in één herkenbare visuele lijn — modern, direct en typisch voor de doelgroep. Door de mix van kanalen en creatieve middelen bereikten we studenten op elk moment van hun dag, van college tot koffiepauze.


Het resultaat: een sterke activatiecampagne die zorgde voor een duidelijke groei in het aantal aanmeldingen en interesse in studentenposities. Become Active zette studenten opnieuw aan het denken over hun rol binnen de universiteit, en gaf de TU Delft een frisse en positieve manier om betrokkenheid te stimuleren.

more projects