Een bloedmooi project
Direct Diagnostics

Een bloedmooi project
Direct Diagnostics

(Services)
(Services)
Art Direction
Art Direction
,
,
Packaging
Packaging
,
,
Graphic design
Graphic design
(Industry)
(Industry)
Zorg
Zorg
(Team)
(Team)
CREATE
CREATE
(Year)
(Year)
2021 - 2024
2021 - 2024
(Information)
(Information)
Inzicht krijgen in je gezondheid, zónder tijd en moeite kwijt te zijn aan een doktersbezoek. Na één prik in de vinger geven de zelftesten van Direct Diagnostics je simpel, snel én veilig de uitslagen. Van een vitaminecheck tot aan een complete gezondheidscheck. Zo’n product moet natuurlijk goed neergezet worden. En daar zijn wij wel voor te porren.
Een fit product
De basis van het merk Direct Diagnostics stond (als submerk van Sanquin). Maar het product moest aan de man gebracht worden. We gaven de potentiële gebruiker inzicht in het product. Letterlijk. Want wat doet het, waarom helpt het je en hoe werkt het eigenlijk? We startten met heldere productfotografie: wat zit er in een pakket? En hoe pas je de zelftest stap voor stap toe? Om het verhaal én het gemak nog duidelijker te maken, ontwikkelden we een productvideo. Van bestellen tot uitvoeren, van opsturen tot resultaat.
Toen de middelen stonden, hielpen we met de lancering van het product via een doordachte socialcampagne. Consequent online zijn op Instagram en TikTok, ondersteund door een influencer-campagne: ‘Doe de FitCheck’. Daarmee haakten we in op de outfit-check én de focus op gezondheid – twee trends die op dat moment volop leefden.
Een campagne met pit, voor een product dat je bloedserieus helpt.
Inzicht krijgen in je gezondheid, zónder tijd en moeite kwijt te zijn aan een doktersbezoek. Na één prik in de vinger geven de zelftesten van Direct Diagnostics je simpel, snel én veilig de uitslagen. Van een vitaminecheck tot aan een complete gezondheidscheck. Zo’n product moet natuurlijk goed neergezet worden. En daar zijn wij wel voor te porren.
Een fit product
De basis van het merk Direct Diagnostics stond (als submerk van Sanquin). Maar het product moest aan de man gebracht worden. We gaven de potentiële gebruiker inzicht in het product. Letterlijk. Want wat doet het, waarom helpt het je en hoe werkt het eigenlijk? We startten met heldere productfotografie: wat zit er in een pakket? En hoe pas je de zelftest stap voor stap toe? Om het verhaal én het gemak nog duidelijker te maken, ontwikkelden we een productvideo. Van bestellen tot uitvoeren, van opsturen tot resultaat.
Toen de middelen stonden, hielpen we met de lancering van het product via een doordachte socialcampagne. Consequent online zijn op Instagram en TikTok, ondersteund door een influencer-campagne: ‘Doe de FitCheck’. Daarmee haakten we in op de outfit-check én de focus op gezondheid – twee trends die op dat moment volop leefden.
Een campagne met pit, voor een product dat je bloedserieus helpt.


