Van stoer merk naar mensgerichte identiteit
Building Heroes

Van stoer merk naar mensgerichte identiteit
Building Heroes

(Services)
(Services)
Art Direction
Art Direction
,
,
Branding
Branding
,
,
Photography
Photography
(Industry)
(Industry)
Recruitment
Recruitment
(Team)
(Team)
CREATE
CREATE
(Year)
(Year)
2024
2024
(Information)
(Information)
Building Heroes, een organisatie vol daadkrachtige professionals in de bouwsector, kwam opnieuw bij ons met een vraagstuk. Jaren geleden ontwikkelden wij hun merk: stoer, uitgesproken en eigenzinnig – precies passend bij wie ze toen waren. Inmiddels is de organisatie uitgegroeid tot een serieuze speler met een scherp oog voor de mens achter het werk. Tijd dus om het merk te laten meegroeien. Hoe brengen we meer balans aan? Minder ruig en uitgesproken, meer menselijk, zacht en verbindend. Zónder kracht te verliezen.
We startten met een herpositionering van het merk, gebaseerd op een aangescherpte strategie. De focus verschoof van enkel daadkracht naar meer ruimte voor de ‘human agenda’: betekenisvol werk, persoonlijke ontwikkeling en de verbinding tussen mens en organisatie. Zo zetten we Building Heroes neer als de verbinder in de bouw- en infrasector, met oog voor zowel professional als opdrachtgever.
De visuele identiteit kreeg een subtiele vernieuwing. Minder hard, meer gelaagd en met ruimte voor nuance. Deze vertaalslag brachten we door in nieuwe merkfotografie, ondersteunende brandmiddelen en een krachtige brandmovie. Elk onderdeel droeg bij aan een merk dat herkenbaar blijft, maar tegelijkertijd een nieuwe dimensie toevoegt: menselijker, warmer en toekomstbestendig.
Het vernieuwde merk sluit naadloos aan bij de organisatie die Building Heroes vandaag de dag is. Het versterkt hun positie als verbindende speler in de bouw- en infrawereld en biedt een stevig fundament voor de toekomst. Door meer balans te brengen tussen kracht en menselijkheid, straalt het merk zowel vertrouwen als energie uit – en resoneert het sterker met professionals en opdrachtgevers.
Building Heroes, een organisatie vol daadkrachtige professionals in de bouwsector, kwam opnieuw bij ons met een vraagstuk. Jaren geleden ontwikkelden wij hun merk: stoer, uitgesproken en eigenzinnig – precies passend bij wie ze toen waren. Inmiddels is de organisatie uitgegroeid tot een serieuze speler met een scherp oog voor de mens achter het werk. Tijd dus om het merk te laten meegroeien. Hoe brengen we meer balans aan? Minder ruig en uitgesproken, meer menselijk, zacht en verbindend. Zónder kracht te verliezen.
We startten met een herpositionering van het merk, gebaseerd op een aangescherpte strategie. De focus verschoof van enkel daadkracht naar meer ruimte voor de ‘human agenda’: betekenisvol werk, persoonlijke ontwikkeling en de verbinding tussen mens en organisatie. Zo zetten we Building Heroes neer als de verbinder in de bouw- en infrasector, met oog voor zowel professional als opdrachtgever.
De visuele identiteit kreeg een subtiele vernieuwing. Minder hard, meer gelaagd en met ruimte voor nuance. Deze vertaalslag brachten we door in nieuwe merkfotografie, ondersteunende brandmiddelen en een krachtige brandmovie. Elk onderdeel droeg bij aan een merk dat herkenbaar blijft, maar tegelijkertijd een nieuwe dimensie toevoegt: menselijker, warmer en toekomstbestendig.
Het vernieuwde merk sluit naadloos aan bij de organisatie die Building Heroes vandaag de dag is. Het versterkt hun positie als verbindende speler in de bouw- en infrawereld en biedt een stevig fundament voor de toekomst. Door meer balans te brengen tussen kracht en menselijkheid, straalt het merk zowel vertrouwen als energie uit – en resoneert het sterker met professionals en opdrachtgevers.



